Veelgestelde vragen
Wat neem ik mee naar de wachtpost?
Neem steeds je identiteitskaart of ISI+-kaart mee.
Betalingen gebeuren bij voorkeuren met bancontact. Cash kan ook.
Waarvoor ga ik niet naar de wachtpost?
-
Medische problemen die kunnen wachten en die u beter met uw eigen huisarts bespreekt.
-
Voorschriften voor chronische of verslavende medicatie.
-
Afleveren van niet-dringende, medische attesten.
Hoeveel moet ik betalen?
-
Ben u niet verzekerd, dan betaalt u het volledig ereloon en krijgt u een getuigschrift voor verstrekte hulp.
-
Het remgeld is afhankelijk van de prestaties, het tijdstip waarop u de arts ziet en uw verzekerbaarheid.
Hoe maak ik een afspraak bij de wachtpost?
Bel steeds eerst 1733. Wachtpost Molenland werkt niet met spontane aanmeldingen.
Consultatie
Na 1733 gebeld te hebben, zal een afspraak voor u ingepland worden. U komt op het afgesproken uur naar de wachtpost.
Huisbezoek
Indien u zich niet kan verplaatsen, zal er telefonisch een huisbezoek ingepland worden. Bij een huisbezoek kan er geen vast tijdstip meegedeeld worden.
Huisbezoeken zijn voorbehouden voor:
-
Patiënten in woon- en zorgcentra
-
Palliatieve patiënten
-
Patiënten die zich onmogelijk kunnen verplaatsen
Belangrijke noodnummers
Noodgevallen
(Ambulance-politie-brandweer)
Antigifcentrum
Brandwondencentrum
Druglijn
Hulplijn geweld, misbruik en kindermishandeling
Wachtdienst apotheken
Wachtdienst tandartsen
Zelfmoordlijn
Aids en SOA telefoon
Anonieme alcoholisten
Awel, hulplijn voor jongeren en kinderen
Kankerfoon
Rode kruis
Tele-onthaal
112
070 245 245
02 268 62 00
078 15 10 20
1712
0903 99 000
0903 39 969
1813
078 15 15 15
03 239 14 15
102
0800 158 00
105
106