
Veelgestelde vragen
Wat neem ik mee naar de wachtpost?
Neem steeds je identiteitskaart of ISI+-kaart mee.
Betalingen gebeuren bij voorkeuren met bancontact. Cash kan ook.
Waarvoor ga ik niet naar de wachtpost?
-
Medische problemen die kunnen wachten en die u beter met uw eigen huisarts bespreekt.
-
Voorschriften voor chronische of verslavende medicatie.
-
Afleveren van niet-dringende, medische attesten.
Hoeveel moet ik betalen?​
-
Ben u niet verzekerd, dan betaalt u het volledig ereloon en krijgt u een getuigschrift voor verstrekte hulp.
-
Het remgeld is afhankelijk van de prestaties, het tijdstip waarop u de arts ziet en uw verzekerbaarheid.
Hoe maak ik een afspraak bij de wachtpost?
Bel steeds eerst 1733. Wachtpost Molenland werkt niet met spontane aanmeldingen.
​
Consultatie
Na 1733 gebeld te hebben, zal een afspraak voor u ingepland worden. U komt op het afgesproken uur naar de wachtpost.
​
Huisbezoek
Indien u zich niet kan verplaatsen, zal er telefonisch een huisbezoek ingepland worden. Bij een huisbezoek kan er geen vast tijdstip meegedeeld worden.
Huisbezoeken zijn voorbehouden voor:
-
Patiënten in woon- en zorgcentra
-
Palliatieve patiënten
-
Patiënten die zich onmogelijk kunnen verplaatsen
Belangrijke noodnummers
Noodgevallen
(Ambulance-politie-brandweer)
​
Antigifcentrum
​
Brandwondencentrum
​
Druglijn
​
Hulplijn geweld, misbruik en kindermishandeling
​
Wachtdienst apotheken
​
Wachtdienst tandartsen
​
Zelfmoordlijn
​
Aids en SOA telefoon
​
Anonieme alcoholisten
​
Awel, hulplijn voor jongeren en kinderen
​
Kankerfoon
​
Rode kruis
​
Tele-onthaal
​
112
​
​
070 245 245
​
02 268 62 00
​
078 15 10 20
​
1712
​
​
0903 99 000
​
0903 39 969
​
1813
​
078 15 15 15
​
03 239 14 15
​
102
​
​
0800 158 00
​
105
​
106
