top of page

Veelgestelde vragen

Wat neem ik mee naar de wachtpost?

Neem steeds je identiteitskaart of ISI+-kaart mee.

Betalingen gebeuren bij voorkeuren met bancontact. Cash kan ook.

Waarvoor ga ik niet naar de wachtpost?

  • Medische problemen die kunnen wachten en die u beter met uw eigen huisarts bespreekt.

  • Voorschriften voor chronische of verslavende medicatie.

  • Afleveren van niet-dringende, medische attesten.

Hoeveel moet ik betalen?

  • Ben u niet verzekerd, dan betaalt u het volledig ereloon en krijgt u een getuigschrift voor verstrekte hulp.

  • Het remgeld is afhankelijk van de prestaties, het tijdstip waarop u de arts ziet en uw verzekerbaarheid.

Hoe maak ik een afspraak bij de wachtpost?

Bel steeds eerst 1733. Wachtpost Molenland werkt niet met spontane aanmeldingen.

Consultatie

Na 1733 gebeld te hebben, zal een afspraak voor u ingepland worden. U komt op het afgesproken uur naar de wachtpost.

Huisbezoek

Indien u zich niet kan verplaatsen, zal er telefonisch een huisbezoek ingepland worden. Bij een huisbezoek kan er geen vast tijdstip meegedeeld worden.

Huisbezoeken zijn voorbehouden voor:

  • Patiënten in woon- en zorgcentra

  • Palliatieve patiënten

  • Patiënten die zich onmogelijk kunnen verplaatsen

Belangrijke noodnummers

Noodgevallen

(Ambulance-politie-brandweer)

Antigifcentrum

Brandwondencentrum

Druglijn

Hulplijn geweld, misbruik en kindermishandeling

Wachtdienst apotheken

Wachtdienst tandartsen

Zelfmoordlijn

Aids en SOA telefoon

Anonieme alcoholisten

Awel, hulplijn voor jongeren en kinderen

Kankerfoon

Rode kruis

Tele-onthaal

112

070 245 245

02 268 62 00

078 15 10 20

1712

0903 99 000

0903 39 969

1813

078 15 15 15

03 239 14 15

102

0800 158 00

105 

106

My Approach
bottom of page